Animáció LED falakra, rendezvények számára – milyen opciók érhetőek el? 1. rész

Animációs stúdiónk Magyarországon elsők között van, ha rendezvények, gálák, konferenciák LED falainak, vásznainak animálásáról van szó. A digitális technológia terjedésével újabb és újabb felületek érhetőek el a rendezvényszervező cégek számára, így ma már egy modern rendezvényen van, hogy minden felület digitális, ami pár éve még molinó, vagy poszter volt.

Mivel nagyon sok kérés érkezik hozzánk, hogy magyarázzuk el, milyen animációs lehetőségei vannak egy rendezvénynek, milyen anyagok szerepelnek a portfoliónkban, ebben a posztban sorra vesszük az összes olyan szolgáltatást, amit tőlünk rendeltek az utóbbi években. Igazodva a rendezvényes világ sajátos tempójához, ezeket az animációkat akár pár nap alatt is el tudjuk készíteni.

Névinzert, bemutatkozó animáció

Konferenciák felszólalóit, vendégeit mutatják be látványos és drámai módon. Zenével együtt készülnek, és jellemzően addig tartanak, amíg a vendég felér a színpadra. Messze ebből gyártunk a legtöbbet, legismertebb munkáink a hazai TEDx konferenciákra készülő névinzertek. Jellemzően akkor indokoltak, hogyha az előadó híres, vagy ha a konferencia igazán szeretné megitsztelni az előadóit. Erről annyit tudnánk beszélni, hogy külön posztot szenteltünk a témának.

Több LED falas, összefüggő színpadi látvány

Ha egy színpadon egynél több (jellemzően 3, de akár 5, 7, vagy 9) LED fal van, célszerű olyan animált látványt készíteni rájuk, mely figyelembe veszi térbeli helyzetüket, és összeköti őket egyetlen hatalmas vizuális élménnyé. Ez komoly tervezést igényel, de az eredmény magáért beszél. Szintén egy olyan terület, aminek külön posztot szántunk.

Szponzorfal animáció

A szponzorok logóinak kihelyezése általában szigorúan kötött, és a logók a szponzorok hozzájárulásának függvényében helyezkednek el egymáshoz képest. Éppen ezért a szponzorfal animációkon általában a logókat nem animáljuk, és, hogy elkerüljük az arculati kézikönyvekkel való ütközést, minden esetben egységes fehér, vagy fekete felületen helyezzük el őket. Mozgásban több opciónk is van, egyenként felhozhatjuk, vagy leúsztathatjuk a logókat, illetve olyan igény is felmerült már, hogy miközben az összes logót látjuk kicsiben, egyesével ússzanak be nagyban is. Ami biztos, hogy a szponzorfal hátterét egy, az arculathoz illeszkedő absztrakt loop-ban animáljuk meg, ami sokkal érdekesebb és mozgalmasabb hatást kelt, mintha csak egy fix képet látnánk. A szponzorfal animáció azért is nagyon jó, mert meg lehet jeleníteni egy általánosan használt LED falon is, műsorközökben, vagy amikor a forgatókönyv megkívánja.

Rendezvény cím / logó animáció

Szinte minden rendezvény elkerülhetetlen eleme. Jellemzően gyakran visszatérő motívum, lejátsszák a vendégfogadáskor, műsorközben, amikor csak erre igény mutatkozik. Ezek a munkák nem igazán térnek el hagyományos animált logóinktól. Egyedül annyi a különbség, hogy nincs hozzájuk hang, illetve a rendezvény felületeire vannak optimalizálva, azaz felbontásuk és képarányuk széles skálán mozog. A legnagyobb ilyen animációnk például a FINA számára készített, 45 méter széles LED falon ment. További lehetőség, hogy összekötjük őket a többi animációval, hogy azokkal közösen lehessen végtelenített loopban vetíteni őket.

Vélemény, hozzászólás?