Video marketing trükkök: Hogyan készítünk letisztult, modern design-t a céges promóciós filmeknek?

Minket ért az a megtiszteltetés, hogy az 50 Tehetséges Magyar Fiatal program 2017-es évadának mozgóképes PR anyagait elkészíthettük. A program nemzetközileg kiemelkedő fiatal tehetségeket támogat a tudományos, üzleti és művészi élet legbefolyásosabb szereplőinek mentorálásával. Az együttműködés gerincét 50 db video-interjú adta, ahol a tehetségek nyilatkoznak terveikről, álmaikról.

Egy ilyen ügyfél video marketing kommunikációja szigorú kontrollt és kifinomult vizuális tervezést igényel. Mind az élőszereplős felvételek, mind az animációk egyformán fontosak, és ezek találkozása adja a Mimicry fő szakterületét. Mivel a project egész gyártását mi intéztük, teljes alkotói szabadságot kaptunk a megbízóinktól.

A PR-filmek felvételei beállított világítással, megfelelően reprezentatív helyszínen (a világhírű Aria Hotel) készültek, két kamerával, sínnel, nagy odafigyeléssel. Ami viszont igazán különlegessé teszi az anyagokat, az a vizuális egység, amivel az arculat többi része és a felvett videók találkoznak.

 Ma a divatos logó animáció első sorban absztrakt 3D-s geometriai formákra épül. Természetesen ebben lehet eltérés, de általában minél nagyobb egy cég és minél nagyobb letisztultságot akar sugallni, a formák annál absztraktabbá válnak. Mivel az 50 Tehetséges Magyar Fiatal program logója már eleve tartalmaz cirkalmas, dekoros részt, különösen fontos volt, hogy a 3D tartalom a háttérben maradjon, kiemelje a logót, ne elnyomja.

A jó animáció ráadásul nem csak kiemeli a logót, de vizuális nyelvével sajátos jelentéstartalommal is bír, mely a cég értékeit tükrözi vissza. Az 50 Tehetséges Magyar Fiatal program esetén három különböző mintát látunk, mely a programban részt vevő tehetségek sokszínűségét szimbolizálja. A minták, noha eltérőek, azonban mind egyetlen közös alakzatot rajzolnak ki, ez pedig egy spirál, mely a különböző tehetséges mégis egységes belső értékrendjét adja ki.

A legnehezebb feladat a névinzertek, kiírások, végefőcímek integrálása a designba, hiszen ezek olyan kvázi kötelező elemek, melyek nem hordoznak saját értéket, nincs valódi érdemük a funkcionalitást leszámítva. Ám kihagyni őket nem szabad. A logó szalagjának ívét beépítettük a PR-interjúk kreatívjába a következő módokon: a névinzert lezárásának ívét a logó szalagja határozza meg, így a névinzert, egy más esetben robosztus, négyzet-jellegű elem sokkal légiesebb, könnyedebb érzést kelt. Másrészt a filmek végét lezáró kredit-szekvenciában is megjelenítettünk egy másik, szintén a logóból kiemelt ívet. Hogy mindkét feliratot dinamikusabbá tegyük, megjelenítettük bennük a logó animáció 3D elemeinek mozgását is. Ezek látszólag apróságok, de tudat alatt precizitást, profizmust és harmóniát kommunikálnak.