Így készült a “Vihar” 1. rész: forgatókönyv, concept art, storyboard

2014-ben Kocsis Alexandra társrendezővel a Filmtett Workshop keretein belül készítettük el új, közös animációs filmünket, a Vihar-t. A magyar-román koprodukcióban készült alkotás, a készítés mostoha körülményei ellenére sokáig a legnagyobb művészi karriert befutó munkánk volt.

A Vihar alapkoncepciója Kocsis Alexandra fejéből pattant ki, ő készítette el a film első concept art-jait, melyekből jól kiolvasható volt a történet fő vonala. Egy furcsa, léggömbre szerelt rinocéroszról szóló szerelmi történetet terveztünk, mindössze 3 percben, ráadásul szavak nélkül. A fő karakterek a concept fázisban még sokat alakultak. A főszereplő rinocérosz például lyukas lett, belsejét teleraktuk steampunk pumpákkal, kerekekkel és dugattyúkkal, emellett nagy, kifejező szemeket és füleket kapott. Az eredeti rajz erősen Dürer rinocéroszára emlékeztetett, a végeredmény azonban már sokkal egyedibb és szerethetőbb lett.

Miután a karakterek letisztázódtak, megrajzoltuk a storyboard-ot, mely vázlatosan bemutatta az összes leendő snittet és kameramozgást. Ezt mozgó animatik-ba is átültettük, hogy a dramaturgia kikristályosodjon, és ne dolgozzunk feleslegesen. Azt már a concept fázisban eldöntöttük, hogy a Vihar kézzel készül, filctoll-ábrák bescannelt képeiből áll össze digitálisan, a papercut, avagy papírkivágásos animáció vizuális hagyományát követve. A rendezői koncepció szerint minden egyes elem valamilyen papír textúráját kapja meg, így lett a két ember szereplő finom famentes rajzlap, a rinocérosz durva gyűrött karton, a város pedig OSB lap textúrájú.

Még egy kockát sem animáltunk, amikor a kész kompozit terv már jól mutatta a film valamennyi textúráját, formáját és színét. Ami a színeket illeti, hideg, kéktől liláig jellegű skálát jelöltünk ki a filmnek. Noha minden mozgás digitálisan készült, a textúrák mind valódi anyagokból álltak össze. A jelentős szerepet kapó ég-hátterhez például Szandi egy óriási olajfesték-backdropot készített, melyet ezek után befotóztunk.

A papírkivágásos stílus nem csak egy egységes, markáns formát adott a filmnek, de jelentősen leegyszerűsítette a feladatunkat is. Mivel a szűkös idő és költségvetés egyébként sem engedte volna meg a túl részletes fázisolást, a papírrétegek alkalmazásával rengeteg időt nyertünk, melyet inkább a történet kibontására, és további snittek megtervezésére fordíthattunk.

 

Vélemény, hozzászólás?