Sok ügyfélkérés érkezik felénk, hogy magyarázzuk el a munka menetét pontról pontra, egészen attól, hogy felkeresnek minket a végső leadásig. Noha minden egyes megrendelés más és más, egy eléggé jól átlátható gyártási struktúrára törekszünk vállalati ügyfeleink esetében, mely a következő pontokból áll:
Az első lépés az árajánlat kérése / adása. Céges ügyfeleink, amennyiben reklámfilmet, vagy animációt rendelnének tőlünk, árajánlat igényléssel fordulnak felénk. Fontos, hogy vázlatos koncepcióra nehéz árat adni, így azt kérjük, hogy a lehető legpontosabban fogalmazzák meg, mit is szeretnének. Minden információ érdekel minket, mint például a hossz, vagy a stílus. Ha bizonytalan, az is jó, ha önnek tetsző reklámfilmeket, animációkat küld át, elmagyarázva, miért akar ezekre hasonlítani. Egy animáció költsége legfőképpen a vizuális stílustól függ, a reklámfilm költségét pedig a szereplők száma, a helyszínek, jelenetek összetettsége befolyásolja, így önmagában a hosszra nem tudunk árat mondani. Fontos az időzítés is, ugyanis ha a projectet mi időzíthetjük be, optimálisabb gyártási költségeket tudunk elérni, mintha valami például azonnal kellene. Amennyiben nem tudjuk biztosan a végleges árakat, úgy sávosan jelöljük, mire lehet számítani. Árajánlatot ritkán adunk azonnal telefonban, aminek az az oka, hogy szeretjük magunkat tartani ahhoz, amit ígérünk, ezért minden egyes ajánlatot egymás között alaposan átbeszélünk. Az árak minden esetben véglegesek, rejtett költségek nincsenek.
A második lépés egy személyes találkozó. Első sorban az érdekel minket, milyen az ügyfél terméke, és milyen marketing stratégiát folytat. Ki a célközönség? Milyen anyagok készültek korábban? Milyen versenytársak dolgoznak a piacon önökön kívül? Mik a célok? Általában a személyes találkozón sok személyes elképzelés is felmerül. Ritka az az ügyfél, akinek semmilyen elképzelése nincsen, és mi saját példákkal segítünk az ötleteket szakmailag megfelelővé alakítani. Fontos, hogy nem vagyunk marketing ügynökség, vagy marketing stratégiai tanácsadó cég. Nagyon szívesen elmondjuk az általános elképzeléseinket a termék marketingjéről, illetve adunk filmes szempontból tanácsokat. Ugyanakkor nem vagyunk abban kompetensek, hogy a termék eladási stratégiáját megtervezzük, egyszerűen nem értünk ehhez kellően. A személyes találkozás ingyenes és kötelezettségtől mentes. Amennyiben a személyes találkozás nem megoldható, akkor sincs gond, sok külföldi ügyfelünk van, akikkel évek óta dolgozunk együtt, de még soha nem találkoztunk velük.
A közös munka ezen pontján már mindenképp szükségünk van az önök vállalati arculati kézikönyvére, vagy ha ilyen nincs, referencia anyagokra, hogy a vizualitást az igényeknek megfelelően tudjuk alakítani. Ha semmilyen arculati szabályzatuk nincs, általában a honlapot, illetve a logót vesszük alapul, és ahhoz igazítjuk a film vizualitását.
A személyes találkozó után stúdiónk szerződéstervet küld az ügyfélnek. Természetesen ha ön rendelkezik szerződéssel, amit használni szeretne, az is lehetséges. A tapasztalat viszont az, hogy ügyfeleinknek könnyebbség, hogy mi már küldünk kifejezetten reklámfilmekre optimalizált szerződést, amit ők csak átnéznek, és esetleg itt-ott kijavítanak. A szerződés tisztázza a fizetési ütemezéseket is, mely projectenként eltérő. Előleget ritkán kérünk, általában két lépcsős fizetést javasolunk, egyet a gyártás közepén, és egyet a gyártás legvégén. Ha a project nem túl összetett, elég a reklámfilm elkészítése után fizetni. A legtöbb konkurens cég meghatároz visszaküldési számokat, alkalmakat, ahányszor az anyagon módosításokat lehet kérni utólag. Nálunk ilyen nincsen, teljes megelégedésre törekszünk.
You must be logged in to post a comment.