A versenyek előtt és közben a központi arculat elemeit láthatta a közönség, mozgóképes formában. Ez a design már a mi megjelenésünk előtt kőbe volt vésve, és már novemberben is építettünk rá a csoporthúzások során. Az EB alatt kiderült, hogy óriási szerencsénk volt, hogy mi csináltuk a Drawing Ceremonyt, mivel rengeteg kreatív kérdés már ott véglegesítésre került, így most már csak követni kellett a kitaposott ösvényt. Ami különbséget jelentett, az az volt, hogy színre lépett Vízipók.
VÍzipók az EB kabala figurája volt, ám sorsra elég hányattatottnak bizonyult: pár héttel az EB előtt internetes botrány lett béna jelmezéből. A szervezők végül ahelyett, hogy újat készítettek volna, egy az egyben elvetették a beöltözött kabala ötletét, így a mi feladatunk volt, hogy minél több helyen megjelenjen digitálisan. Tekintve, hogy Vízipók eleve egy animált figura volt, száz százalékosan ez volt a helyes döntés. A kérdés innentől az volt, hogy merre jelenleg meg mégis. Mivel mindig nagy kedvencünk volt a perimeter, készítettünk egy elég általános keresztül úszást, melyet utána adoptáltunk a nagy LED falakra is. A legnagyobb élmény ezzel kapcsolatban az volt, hogy a tévéadásban nap mint nap megpróbálta valamelyik operatőr lekövetni az óriási tempóban száguldó pókot. Amikor ezt először kiszúrtuk az esti összefoglalót nézve, direkt lelassítottuk egy kicsit.
Mivel a Vízipók központi figura volt, akartunk neki több feladatot is adni, így készült el a gól animáció, melyet minden egyes gólnál bejátszottak. Ennek hála ez lett végül messze a legtöbbet bejátszott és a közönség számára legemlékezetesebb animáció az egész EB alatt. Sajnos mivel a televízióban a gól után mindig ismétlést mutattak, a gól animáció nem került igazán adásba, azonban a következő példa bőven kárpótolt minket ezért.
A második hétre minden elem elég jól a helyére került, és egyik nap azt vettük észre, hogy alig van már dolgunk. Ekkor döntöttünk úgy, hogy itt az ideje extrákat belevinni az anyagba. A legnagyobb hatású extra a ráúszás animáció lett. A koncepciót az tette lehetővé, hogy a medence mellett hosszában nyúlt végig az egyik LED fal, ráadásul a tévékamerák mind vele szemben helyezkedtek el. A LED fal kritikus elhelyezkedése miatt legtöbbször a scoreboardot mutatta, ezért szerettük volna kicsit izgalmasabbá tenni.
Abban a pillanatban tehát, amikor a sportolók elrugaszkodtak a pálya széléről és elkezdtek vadul úszni a labda felé, két Vízipók mellettük párhuzamosan haladva ugyanezt tette. Mivel nem volt lehetőség rá, hogy előre tudjuk, melyik csapat viszi majd el a labdát, amikor összetalálkoznak középen, egy placcsanással elmaszkoltuk a snittet. Probléma volt, hogy mi legyen a snitt hosszával: a meccs közben használt adáslebonyolító szoftvert nem lehetett olyan, amúgy felesleges látvány kérdésekkel terhelni, mint hogy a Vízipókok a versenyzők tempóját vegyék fel. Így végül Youtube-ról letöltöttük az előző EB egy napjának összes ráúszását, lemértük mindet, majd az így kapott átlagot úszták a figurák. A ráúszás animációt szerette messze a legjobban az adást lebonyolító stáb, és hozzá is igazították a meccs felvételét. Minden mérkőzés egy nagy totállal indult, ami magában foglalta a LED falat is, majd egy fokozatos bezoom következett a labdára, így a nézők az egész világon végigélhették, ahogy a játékosok felett Vízipók is nagyban dolgozik a jó eredményért.
Összességében a 2020-as Vízilabda Európa Bajnokság óriási élmény és nem kisebb kihívás volt számunkra, mely egy új fejezetet kezdett el csapatunk életében. Ez úton szeretnénk még egyszer megköszönni Kovács Krisztina rendezvény igazgatónak, hogy végig hitt bennünk és példátlan szabad kezet adott számunkra.
You must be logged in to post a comment.