Nagyon izgalmas kihívás elé állított minket, amikor 2016-ban az Unlimited Pictures új, high concept reklámfilmjének teljes VFX utómunkáját, animációját mi készítettük. Az ilyen jellegű kooperációk gyakoriak nálunk, az esetek jelentős százalékában már meglévő gyártási struktúrába ágyazódunk bele, és csak az animáció készítést vállaljuk magunkra. Bán István rendező koncepciója a következő volt: hatalmas, apokaliptikus tájakon dúló csatajelenetet látunk, ahol két robusztus katona küzd egy sereg ellenséggel. A csata tetőpontján kiderül, az óriási harcosok igazából cingár fiatalok, akik pusztán túlontúl beleélték magukat a Laser Corner lasertag-játékába.
Mint minden VFX, vagy greenbox-központú filmnél, itt is az előkészítési fázis volt az egyik legfontosabb. A történet gerince, az apokaliptikus csata egy idegen bolygó felszínén játszódik. Úgy döntöttünk, mindent nem tudunk stúdióban felvenni, elég nagy tér ugyanis nem állt a rendelkezésünkre. Így két forgatási napot jelöltünk ki: egy stúdiót és egy külső helyszínt. A stúdióban felvesszük az összes közelit, kontrollált környezetet igénylő snittet, illetve azokat a snitteket, ahol a hátteret cserélni kell majd. A külső helyszínen felvesszük a totálokat, azokat a snitteket, ahol a szereplők interaktálnak a talajjal, földön csúsznak, dombról szánkáznak le, stb. A külső helyszíneken a greenbox hiánya miatt trükkök csak mértékkel lehetségesek, első sorban atmoszférikus elemeket, repkedő lövedékeket és set extension-öket tudunk ide tenni. Ha minden a terveknek megfelelően alakul, a két helyszín erősíteni fogja egymást, realisztikusabb élményt nyújtva. Ez volt az a gyártási terv, amely mentén storyboard összeállt.
A greenboxos forgatás során első sorban statikus felvételeket készítettünk 4K felbontásban, melybe utólag helyeztünk kameramozgást – első sorban a beérkező lövedékekre, kimenő lövésekre való reakciókat, remegéseket.
A külső forgatási helyszínt a magyar filmesek számára jól ismert gánti meddőhányó adta. A kiválogatott és elfogadott greenboxos snittlista segítségével itt fényképeztük be azokat a backdropokat, melyek később a kikulcsolt snittek hátterébe, vagy előterébe kerültek. A set extension-höz szintén rengeteg fényképet készítettünk, főleg a bányák azon részeiről, melyeket a forgatáson nem használtunk. Egyesével sziklákat, falakat, vagy kavicsokat éppúgy digitalizáltunk, mint komplett hátteret, és a biztonság kedvéért egy doboznyi követ és földet is visszavittünk magunkkal, ha esetleg terepasztalon kellene utólag hozzáépíteni valamit a meglévő snittekhez.
A forgatási fázisban tehát három anyag került rögzítésre: greenboxos felvételek, szabadtéri felvételek, és több ezer fénykép a greenboxos felvételek kibővítéséhez. Erre jött rá az utómunka során a negyedik réteg, a digitális animáció. Ez első sorban atmoszférikus elemek hadát jelentette, fekete füstöt, felrúgott homokot, szálló port, illetve a lézerfegyverekből kiszálló, alapvetően a képzelet által meghatározott lilás gőzt. Ezt tették teljessé a lövedékek, a lövedékek mentén felrobbanó talaj, szikrák, és az a számtalan más apró elem, amitől a film valóban életszerű, epikus csatává változhatott.
You must be logged in to post a comment.