Így készült a Szegedi Nemzeti Színház promófilmje

Cégünk aktívan foglalkozik színházi előadások, showműsorok háttereinek, VJ-inek, projection mappingjeinek gyártásával, tervezésével. Első lépéseinket a világot jelentő deszkák felé 2012-ben tettük meg. Csapatunk kibővült Kovács Gábor Péter rendezővel, a Szegedi Nemzeti Színház munkatársával. Közös erővel készítettük elő az új évad promóciós anyagát. A legnagyobb nehézség az absztrakció ábrázolása volt: a jövő évi előadások még nem futottak, a színészeket nem tudtuk bemutatni, mégis izgalmas módon kellett kedvet csinálnunk az új évadhoz, anélkül, hogy egy kockát is mutattunk volna belőle.
Gyakori marketing fogás, hogy a filmes reprezentációt a már meglévő kreatív anyagokhoz igazítjuk, az ötletelést azokból indítjuk. Így esett a választásunk az évad plakátjára, melyen egy fiatal nő látszik hátulról.
Saját reklámfilmes koncepciónkban a hölgy egyetlen folyamatos, megszakítás nélküli snittben sétál végig a színház csodálatos terein, minden egyes helyszínen egy-egy új színdarab hangulatát megidézve. Mivel a színház esetén a realizmus nem elvárás, greenbox-technikát alkalmazva, ám állóképek meganimálásával terveztük megjeleníteni a helyszíneket.

Mivel a színház első sorban regionális érdekeket szolgál ki, a környék kulturális központjaként működik, minden megjelenő helyszínt Szeged városának közvetlen környezetéből kerestük ki. A legnagyobb kihívást az “Egerek és Emberek” epizódban látható szélmalom okozta, melyhez Dorozsmára utaztunk. Ugyan a dorozsmai szélmalom már nem üzemel, és a környékét is úgy beépítették, hogy totálképet is szinte lehetetlen készíteni róla, a digitális animáció segítségével egy autentikusabb környezetbe helyeztük át.

A színház homlokzatát szintén állóképekből formáltuk meg, némileg absztrahálva az egyébként mindenki által jól ismert helyszínt. A kapu a “Diótörő” óraműjének belsejébe enged bepillantást, melyhez mesterségesen elkoptatott fogaskerekeket, rozsdás biciklialkatrészeket használtunk fel. A greenbox-animáció világában nem ritka módon a főszereplőnek végig helyben kellett járnia, hogy a felvételek működőképesek legyenek.

A film végén megérkezünk a nézőtérre, ahol összekapcsolódik a mozgókép a bérlet értékesítést hirdető plakát kreatívjával, egyetlen nagy egységgé kapcsolva össze a két elemet.

Vélemény, hozzászólás?