Miután a 2016-os TEDx Danubia vetített látványának elkészítésére a Mimicry-t kérték fel (továbbá ügyvezetőnk, Kőszegi Tamás előadóként is szerepelt rajta), nagyon megörültünk, amikor megtudtuk, hogy a 2017-es konferencia a korábbiaknál sokkal nagyobb szabású lesz. A Művészetek Palotája Bartók Béla Nemzeti Hangversenytermét megtöltő, 1100 fős rendezvény a világ összes TEDx konferenciája között kiemelkedő méretűnek számított, így egészen különleges feladatot adott számunka.
A lehető legnagyobb hatás kedvéért a rendezvény három fejezetére három különböző animált látványt terveztünk. Ezek úgy lettek kialakítva, hogy miközben egymástól teljesen eltértek, alapvető felépítésük mégis hasonló volt, megteremtve ezzel a szükséges dramaturgiai ívet és egységet. Miközben a 2016-os eseményhez mindössze két különböző név animáció készült, ez a szám a következő évre hatra emelkedett. Egyenként minden fejezet szintén különleges felvezető főcímet kapott, összesen 9 különböző animációt használva.
A fő produkció azonban nem ez volt, hanem egy teljesen sajátos, háttérvetítéssel kombinált táncelőadás, melyhez a korábbi év egyik fellépőjével, Szederkényi Zsolt koreográfussal közösen álltunk neki. A művészi kivetelezésben a Mimicry tökéletesen szabad kezet kapott, az egyetlen apró kikötés annyi volt, hogy a látvány lehengerlő legyen. Az egész napos esemény központi látványelemét, a hatalmas színpadi vásznat már az első perctől ennek a produkciónak az érdekében terveztük meg, ehhez idomult az egész konferencia műsora.
Miközben a performansz alig volt több, mint 3 perc, tervezése 6 hónapot vett igénybe a Mimicry csapata számára a leküzdendő problémák nagysága és összetettsége miatt. A terem közepén lévő vásznat 8 méter szélesre terveztük, mely hét méter magasra futott fel, alul egy köríves végtelenített sarokban pedig a talajon vízszintesen futott előre tovább további métereken át. Erre az eleve torzított, egymással derékszöget bezáró felületre kellett egy 4K felbontású látványt mappelnünk a hangversenyterem túloldaláról, melynek együtt kellett mozognia, aktívan reagálnia a színpadon előadó táncosra is. Mivel szeretjük a kihívásokat, a felállást tovább bonyolítottuk egy pilonon álló robotlámpával, mely harmadik félként, közösen “táncolt” a táncossal, és reagált a háttéren történő eseményekre.
Az animáció végül 3 hónapon át készült, szorosan együttműködve a koreográfia és a szerzett zene megírásával, próbáival. Mint minden olyan performansz, ahol a táncos vetítéssel mozog együtt, a betekintési szögek kritikusan fontosak voltak. Minél több irányban ül a közönség, annál kevésbé működik a látvány, ami egy olyan helyszínen, ahol három emeleten át lehet lényegében minden irányból ülni, komoly kihívást jelentett. Különösen megnehezítette a dolgunk, hogy a Művészetek Palotája nagytermében kiemelten nehéz próbaidőpontokat kapni, így a terem tervrajzai alapján 3 dimenzióban kellett virtuálisan is létrehoznunk a teret.
A produkció nem szerepelt semmilyen programfüzetben, a legtökéletesebb titokban készült, a konferencia megkoronázásaként, a meglepetés erejét felhasználva. Noha ekkor már évek óta dolgoztunk színházi előadások háttérvetítésein, LED fal animációin, ennek a produkciónak a nagyon pozitív fogadtatása nyitotta meg az utat előttünk az összetett, sok vásznas rendezvény animációk felé, melyek ma is portfóliónk fontos részét képezik.
Pingback: Animációs lehetőségek rendezvények, konferenciák, gálák, sportesemények számára